Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.: Εκλογές 5ης Νοέμβρη


Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

Σε λίγες μέρες καλούμαστε να εκλέξουμε τους νέους αιρετούς εκπροσώπους μας στα αντίστοιχα συμβούλια ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ και ΚΥΣΠΕ. Οι εκλογές αυτές θα λάβουν χώρα μέσα σε ένα κλίμα αναταραχής, απαισιοδοξίας και αβεβαιότητας. Αποτέλεσμα των πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί τα τελευταία χρόνια, μέσα στη μέγγενη του μνημονίου και της τρόικας. Πολιτικές που εφαρμόστηκαν από υπουργούς, που θεωρούσαν τον εκπαιδευτικό ψεύτη, τεμπέλη και βολεμένο. Από μια ολέθρια υπουργεία Διαμαντοπούλου, περάσαμε σε μια κάκιστη Αρβανιτόπουλου και σήμερα οδηγούμαστε από τον «συνδικαλιστή» υπουργό Λοβέρδο! Κατάληξη; Οι πληγές στον κλάδο που δύσκολα επουλώνονται.

Αρχίζοντας από το ομιχλώδες τοπίο που καλύπτει την προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης, καταλαβαίνει κανείς εύκολα ότι το καράβι οδηγείται σε ξέρα!!! Η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και ειδικά των Σχολικών Συμβούλων, απέδειξε ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι διάτρητο. Το γεγονός ότι πάνω από τους μισούς έχουν καταθέσει ενστάσεις, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Στελέχη τα οποία όλο το τελευταίο διάστημα προσπάθησαν να πείσουν εμάς ότι η αξιολόγηση πρέπει να εφαρμοστεί, αυτή τη στιγμή ζητούν από τον υπουργό να χαρακτηρίσει τη διαδικασία πιλοτική. Και πώς ήταν δυνατόν να λειτουργήσει σωστά, αφού δεν ήταν προϊόν διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς. Πώς είναι δυνατό να δεχτεί ο κλάδος μια τέτοια εφαρμογή, που δεν έχει σκοπό τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, δε συνδέεται με την απαραίτητη επιμόρφωση του αξιολογούμενου, οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και στοχοποίηση, δεν έχει συγκεκριμένα μετρήσιμα χαρακτηριστικά, δίνει τη δυνατότητα στον αξιολογητή να λειτουργεί κατά το δοκούν, συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, δεν είναι προϊόν διαλόγου, δεν έχει πριν πιλοτική εφαρμογή. Εύλογα γεννάται το ερώτημα, τι θα γίνει στην περίπτωση που αξιολογητής και αξιολογούμενος είναι υποψήφιοι για την ίδια θέση στελέχους εκπαίδευσης; Πώς είναι δυνατόν ο κλάδος να δεχτεί τις απαράδεκτες αυτές ποσοστώσεις, που αποτελούν δεξαμενές απολύσεων;
Σίγουρα η αξιολόγηση ανήκει στην κατηγορία μεταρρυθμίσεων κοινωνικού αυτοματισμού. Σίγουρα ο κλάδος και η παράταξή μας, εναρμονιζόμενοι με τις ψηφισμένες θέσεις της ΔΟΕ, δεν είναι ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης. Της αξιολόγησης όμως, που θα πληροί όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις και θα είναι τελικά προς όφελος πρώτα του μαθητή κι έπειτα του εκπαιδευτικού.
Με τον 4057/2012, που αφορά το πειθαρχικό, ο εκπαιδευτικός έχει καταντήσει έρμαιο του κάθε ασυνείδητου πολίτη, που μπορε3ί με μια απερίσκεπτη αναφορά, να τον οδηγήσει στη διαθεσιμότητα. Ουκ ολίγες οι περιπτώσεις συναδέλφων που αυτή τη στιγμή παλεύουν στη δικαιοσύνη να αποδείξουν τα αυτονόητα. Δεν πρέπει λοιπόν η κατάσταση αυτή να αλλάξει;
Από τις πρώτες δεσμεύσεις του υπουργού ήταν το άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας. Τρικυμιώδης δέσμευση. Ξεκίνησε λέγοντας ότι θα προσμετρηθεί από το 2010, συνέχισε με το 2014 και κατέληξε σαν έτος προσμέτρησης το 2012, προκαλώντας την απορία κάθε καλοπροαίρετου παρατηρητή, για το τι έγινε τα έτη 2010, 2011. Δε δούλεψαν τότε συνάδελφοι αναπληρωτές;
Απορίας άξιος επίσης είναι ο αυθαίρετος χαρακτηρισμός σχολικών μονάδων κατηγοριών Θ και Ι ως δυσπρόσιτα, δίχως κανέναν προγραμματισμό και επίγνωση των πραγματικών καταστάσεων που λειτουργούν σχολεία ανά την ελληνική επικράτεια. Θύματα και πάλι οι συνάδελφοι αναπληρωτές και μη, που προσδοκούν τον διπλασιασμό των μορίων προϋπηρεσίας.
          Η φετινή χρονιά έχει αρχίσει κι όπως κάθε χρόνο τα κενά στα σχολεία μας χιλιάδες. Και πώς είναι δυνατό να μην υπάρχουν όταν έχει να διοριστεί άνθρωπος μια τετραετία, έχουν αποχωρήσει από την υπηρεσία χιλιάδες συνάδελφοι και οι απαιτήσεις πλέον πολλαπλάσιες. Το χάλι αυτό θα διορθωθεί μόνο με άμεσους διορισμούς με το σύστημα 60-40, που ίσχυε πριν τον επαίσχυντο 3848, που προκάλεσε τα περισσότερα δεινά στην εκπαίδευση.
          Ανακοινώθηκε ότι φέτος θα δοθούν περίπου 1200 πιστώσεις για παράλληλη στήριξη, όταν πέρσι ήταν περίπου διπλάσιες και οι πραγματικές ανάγκες έχουν τριπλασιαστεί. Μόνο ήμαρτον θα μπορούσε κανείς να αναφωνήσει. Κανένας προγραμματισμός για αυτόν τον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης. Και ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή ακόμη προκηρύσσεται!!!!
          Καθημερινή έχει γίνει η εικόνα στα σχολεία μας, του διευθυντή με μια φωτοτυπία, να ανακοινώνει μια παγκόσμια ημέρα και οι συνάδελφοι να γίνονται λάστιχο, για να εκπονήσουν ένα project. Επιτέλους πρέπει να τελειώνουμε με την αυτήν την κατάσταση, αναμορφώνοντας τα αναλυτικά προγράμματα.
          Κλείνοντας θα θέλαμε μια αναφορά στο τριτοβάθμιο συνδικαλιστικό μας όργανο, την ΑΔΕΔΥ, που εδώ και περίπου ένα χρόνο δεν καταφέρνει να συγκροτήσει προεδρείο. Γιατί; Διότι οι αριστερές-ανεξάρτητες παρατάξεις, που έχουν την πλειοψηφία δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες του, ψαρεύοντας σε θολά νερά  κινούμενα από τη θεωρία του χάους, της οποίας πάντα ήταν ευαγγελιστές.
          Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι
          Η ΔΑΚΕ διαχρονικά, μακριά από τον κυβερνητικό συνδικαλισμό, πορευόμενη μέσα από τις πανανθρώπινες αξίες που την διέπουν, σεβόμενη τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου, ζητά την ψήφο σας, έχοντας πλήρη συναίσθηση των ευθυνών της. Τα προβλήματα επιζητούν άμεσα λύση.
Οι Υποψήφιοι
ΠΥΣΠΕ
ΒΟΛΤΣΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΠΑΤΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

ΑΠΥΣΠΕ
ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΣΑΜΑΡΑ ΔΗΜΗΤΡΑ

ΚΥΣΠΕ
ΚΑΡΑΜΑΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
         








Δεν υπάρχουν σχόλια: