Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 Αγαπητοί γονείς,
Σκοπός του παρακάτω κειμένου είναι να σας ενημερώσει για την κατάσταση που υπάρχει σήμερα στη Ειδική Αγωγή της χώρας μας.
Τι είναι το Ειδικό σχολείο; Είναι δομή της εκπαίδευσης που σκοπό έχει να εκπαιδεύσει παιδιά με αναπηρίες όπως νοητική καθυστέρηση, αυτισμό, τύφλωση, κώφωση κ.α. Τα Ειδικά σχολεία στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής καθώς και από ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό  (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές κ.α.) και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.

Τι είναι το Τμήμα Ένταξης; Τάξη η οποία λειτούργει μέσα στο σχολείο και σκοπό έχει να εκπαιδεύσει παιδιά τα οποία δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν το αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης τους λόγω ποικίλων μαθησιακών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών δυσκολιών (οι οποίες συνήθως συνδέονται με Δυσλεξία, Διάσπαση Προσοχής, Ελαφριά Νοητική Καθυστέρηση, Σύνδρομο Asperger κ.α.), και υποστηρίζονται κάποιες ώρες εβδομαδιαίως.
Τι είναι η Παράλληλη Στήριξη; Προσαρμογές στο χώρο, στο πρόγραμμα, στις μεθόδους αλλά και ενίοτε και στο περιεχόμενο της διδασκαλίας οι οποίες λαμβάνουν χώρα μέσα στην τάξη φοίτησης ενός μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ανώτερο σκοπό της πλήρη εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη του μαθητή. Στην Παράλληλη Στήριξη βρίσκονται δύο εκπαιδευτικοί στην τάξη, ένας εκπαιδευτικός Γενικής Αγωγής και ένας εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής.
Τι συμβαίνει στην Ειδική Αγωγή;
Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής εργάζονται ως αναπληρωτές/συμβασιούχοι τα τελευταία 13 χρόνια παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για διορισμούς και σταθερότητα και για αυτούς τους εκπαιδευτικούς.
Με αποτέλεσμα:
v  Κάθε χρόνο τα παιδιά που έχουν όσο κανείς άλλος ανάγκη για παιδαγωγική σταθερότητα να έχουν διαφορετικό δάσκαλο/νηπιαγωγό.
v  Οι προσλήψεις δεν γίνονται από την έναρξη του σχολικού έτους με αποτέλεσμα κάποια παιδιά να μένουν σπίτι τους ακόμη και εβδομάδες (φέτος οι πρώτες προσλήψεις της Παράλληλης Στήριξης έγιναν μέσα Οκτωβρίου.)

Την ίδια στιγμή: η στελέχωση της Ειδικής Αγωγής στηρίζεται αποκλειστικά από το προσωρινό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΕΣΠΑ και όχι από χρήματα του τακτικού προϋπολογισμού όπως το Κράτος έχει υποχρέωση.
Με αποτέλεσμα:
v  Ελλιπής στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής (κλειστά ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης, υπεράριθμοι μαθητές σε Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία), ελλιπής στελέχωση της Παράλληλης Στήριξης, ελλιπής στελέχωση σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό.
v  Ελλιπής στελέχωση των ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης,και Υποστήριξης) με αποτέλεσμα λίστες αναμονής για αξιολόγηση και διάγνωση μεγαλύτερες του ενός έτους.
v  Ακύρωση των ΕΔΕΑΥ (Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) που λειτουργούν στα σχολεία αφού απουσιάζουν εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι.
v  Κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί και ποιος θα διδάσκει τα παιδιά σας και μαθητές μας όταν το πρόγραμμα ΕΣΠΑ λήξει.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, φέτος, για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στις 3 Δεκέμβρη αποφασίσαμε να μη φορέσουμε χαμογελαστά προσωπεία για να τιμήσουμε τη διαφορετικότητα με δόξα και τιμές όπως κάθε χρόνο αλλά να μην γιορτάσουμε με σκοπό να αναδείξουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο, για 13 χρόνια, στα σχολεία με τους μαθητές μας. Δεν γιορτάζουμε γιατί δεν είναι δυνατόν να ανεχτούμε άλλο τις ελλιπείς παροχές που προσφέρει το κράτος προς τους μαθητές μας και την Ειδική Αγωγή γενικότερα και έχει επιλέξει εμάς τους αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής ως μεσάζοντες και συνεχιστές μιας ελλειμματικής εκπαίδευσης που έχει καταστρέψει και τη δική μας προσωπική ζωή. Έτσι λοιπόν ξεκινάμε εκστρατεία ενημέρωσης αντί ευαισθητοποίησης.

13 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: